HTML

Conversio in Hungarum

Társasjáték-fordítás, -ferdítés.

Friss topikok

  • Rwind: Ez az Alcazar BigBoss "életmentő" volt..., köszönöm. KB 2 hónapja vadászom legalább 1 angol verzió... (2016.05.20. 07:03) 49. Frissítés
  • Rwind: És nagyon k9öszönöm is a Belfort kieg. fordítását... már csak vhonnan be kéne szereznem -mikor kér... (2014.05.24. 19:21) 40. Frissítés
  • Raud: Szia, Maximálisan egyetértve a Love Letterről írtakkal, annyit korrigálnék a szövegen, hogy a Sze... (2013.10.26. 06:49) 34. Frissítés
  • Orvenyhivo: @zsiba2200: Kész, 30. frissítés. (2013.05.05. 18:02) 2. Frissítés
  • Impisher: aha értem! (2012.12.31. 13:33) AH CotDP - FAQ

2010.04.11. 20:33 Orvenyhivo

AH CotDP - A szabály

A sötét fáraó átka

 

...A kairói egyetemmel folytatott tárgyalásokat részünkről az igen kiváló Armitage professzor vezette. Mélységesen egyet kell értenünk kijelentésével, miszerint „e vándorkiállítással felhelyezzük városunkat az egyiptológia térképére”, és ilyeténképp értetlenségüket fejezzük ki Michael atya bojkottfelhívásával kapcsolatban, még akkor is, ha az atyához közelálló forrásaink szerint még mindig fel van zaklatva a tavalyi titokzatos gyilkosságok miatt. Más, névtelenséget kérő forrásaink szerint máris „különös dolgok” történnek, de mi...

 

E kiegészítőben a városba jön a „Fáraók öröksége” névre keresztelt vándorkiállítás, amely a titokzatos Egyiptomot mutatja be. Ám furcsa kultuszok élednek fel, természetfeletti események történnek, leletek tűnnek el és bukkannak elő – és egy Mérhetetlen Vén is ébredezik. Csak egy maroknyi férfi és nő állíthatja meg...

 

 

Tartozékok

A kiegészítőben az alábbi tartozékokat találjátok:

76 nyomozókártya

22 kiállítási tárgy-kártya

21 varázslatkártya

7 társkártya

26 különleges kártya

18 kitiltáskártya

4 előnykártya

4 hátránykártya

90 Mérhetetlen Vén-kártya

45 helyszínkártya

27 kapukártya

18 mítoszkártya

 

A kiegészítővel kétféleképpen játszhattok, az egyik a vándorkiállítás, a másik az állandó kiállítás. A vándorkiállítás gyakorlatilag egy külön kaland, elsősorban az új kártyákra fókuszálva; az állandó kiállításnál a kiegészítő kártyáit az alapjáték kártyái közé keveritek, így az részévé válik Arkham „mindennapi” életének. Lentebb mindkét játékmód szabályait megtaláljátok.

 

 

A tartozékokról részletesebben

Az új helyszín-, mítosz-, és kapukártyákat, valamint a varázslatokat lényegében az alapjáték szabályai szerint kell kezelnetek. Az alábbiak viszont speciális tartozékok:

 

Kiállítási tárgyak: az egyedi tárgyakra hasonlítanak, de nincs pénzben kifejezhető értékük, és csak arkhambeli találkozások során vagy az idegen világokban lehet megszerezni őket. Arkhamban legkönnyebben azokon a helyeken, ahol látható az egyedi tárgy szimbóluma – ilyenkor általában a nyomozónak választania kell egy kiállítási tárgy és egy egyedi tárgy között.

 

Kitiltva a városrészből: Arkhamban a város negyedei szinte önálló kis városok, saját „kiskirályokkal”. Ha nyomozód magára haragítja őket, kitiltják a városrészből. Ilyenkor nyomozód a mozgásfázisban beléphet ugyan e városrész utcájára, azonban nem mehet az itteni helyszínekre.

E szabály alól azonban van két kivétel. Először is, olyan helyszínre, ahol nyitott kapu van, akkor is beléphet, ha amúgy a városrészből ki van tiltva. Másrészt átkerülhet egy itteni helyszínre egy másik helyszínen bekövetkezett esemény miatt (ha például egy találkozás lehetővé teszi, hogy azonnal átmenjen egy másik helyszínre, akkor ezt megteheti akkor is, ha innét amúgy ki van tiltva), vagy amikor nyomozód visszatér a tér és az idő labirintusaiból, vagy megőrülve az elmegyógyintézetbe illetve eszméletét veszítve a Miasszonyunk Kórházába kerül, valamint amikor letartóztatják.

Minden kitiltás érvényét veszti (vissza kell adni), amikor a rettegésszint megnő – a helyieknek is, nektek is vannak fontosabb dolgaitok, amikkel törődjetek!

Ha nyomozódat kitiltják egy városrészből, de már nincs olyan kitiltáskártya a készletben, egy másik nyomozótól vedd azt el.

 

Társak: az alapjáték társkártyáival ellentétben leginkább nem a tulajdonságokat növelik meg, hanem bizonyos próbákhoz jelentenek bónuszt – így harcban hasznosabbak, de találkozásoknál kevésbé azok. Sarah Danforth kivétel ez alól, mivel ő a fókuszt növeli meg 1-gyel.

 

Előnyök és hátrányok: leginkább az áldásokhoz és átkokhoz hasonlatosak, a szabályokon csavarva megkönnyítik, illetve megnehezítik a játékot. Mindegyiken a hatás leírása alatt található egy szituáció – amikor a nyomozó, akinél a lap van, ebbe a szituációba kerül, el kell dobnia a kártyát (például, ha nyomozód médium, el kell dobnia ezt a kártyát, amikor elvész a tér és az idő labirintusaiban).

A négy előnykártya (felszentelt, magánnyomozó, spiritiszta, látomások) kerete kék, mind az áldásoké, a négy hátránykártya (zaklatott, bemocskolt, körözés alatt, idegenvezető) kerete pedig vörös, mint az átkoké.

Ha nyomozód megkapna egy előnykártyát, de az már egy másik nyomozónál van, elveheted tőle. Ha nyomozód megkapna egy hátrányt, de az már egy másik nyomozónál van, el kell venned azt tőle.

 

Két színű kapukártyák: e speciális kapukártyák kerete két színű. Ha bármelyik szín megegyezik annak az idegen világnak a színével, amelyben nyomozód tartózkodik, hajtsd végre a kártyát. Ez általában a „más dimenziókat” jelenti; ha azonban a kártyához tartozó idegen világban vagy éppen, az adott világ Mérhetetlen Vénjével kerülsz szembe!

 

 

Új szabályok

Megjelentik a harcban egy új elem: a meglepetés. Amikor egy szörny meglepi nyomozódat, nem tudsz elmenekülni, harcolnod kell. Ilyesképpen a harc első köre ez lesz:

      1. Iszonyatpróba.

      2. Harci próba: Nem próbálhatsz meg elmenekülni, mert a szörny meglepett. Ha győzöl, a harc véget ért.

      3. A szörny megsebez téged: Ha nem győzted le a szörnyet, és még nem őrültél meg, nem vagy eszméletlen és még ugyanott vagy, ahol a szörny, a harc folytatódik a 2. lépéssel – de mostantól harc helyett már meneküléssel is próbálkozhatsz.

 

A vándorkiállítás

A kiállítás csak most érkezett Arkhamba, és elviekben idővel hamarosan távozik is. Amíg azonban itt van, az azt övező furcsa események foglalják le leginkább nyomozóitokat. Ősi leletek bukkannak fel az utcán, a pletykákban egzotikus rovarokról, régi istenekről és különös látogatókról suttognak. Ráadásul (és valószínűleg mindezektől nem függetlenül) egy Mérhetetlen Vén mocorog álmában, és ezáltal kapuk nyílnak új, rettentő kalandokra.

Fontos: e variáns inkább tapasztalt játékosokat kíván. Váratlan helyeken nyílnak kapuk, a végzetsáv gyorsan megtelik – igen, ez történik, amikor az amúgy is instabil Arkhamba ősi ereklyék és vénséges szellemek érkeznek.

 

Előkészületek

Az alapjáték szabályai szerint végezzétek, de a 6. lépés (a kártyák szétválogatása) eszerint történjék:

6a. A többi nyomozókártya mellé készítsétek külön paklikba a kiállítási tárgyakat, a kitiltáskártyákat, valamint az előnyöket és a hátrányokat.

6b. A varázslatokat és a mítoszkártyákat külön paklikba rakjátok az alapjáték ugyanilyen paklijai mellé.

6c. Az alapjáték helyszín- és kapukártyáit rakjátok vissza a dobozba, helyettük a kiegészítő helyszín- és kapukártyáit használjátok.

Ezután következhet a 7. lépés (az Induló felszerelés kiosztása).

 

Játékmenet

E variáns során minden találkozás új lesz, miként sok szalagcím, szóbeszéd és környezet is. A szabályok lényegében változatlanok, miként a győzelmi feltételek is. A speciális szabályok a következők:

Társak: 11 társnak kell lennie a játékban. Az előkészületek során a társpaklit keverjétek meg, majd a felső 11 kártyát tartsátok meg, a többit rakjátok vissza a dobozba. Megnézhetitek, mely társak lesznek a játékban; ezután keverjétek meg a társpaklit. Ha egy nyomozó társsal kezd, azt innét húzza; ha egy nyomozó egy meghatározott társsal kezd, annak a lapnak e 11 között kell lennie.

Kiállítási tárgyak: az egyedi tárgyakra hasonlítanak, de nincs pénzben kifejezhető értékük, és csak mítosz-, helyszín- és kapukártyák révén szerezhetitek meg ezeket. Arkhamban legkönnyebben azokon a helyeken találhattok kiállítási tárgyakat, ahol látható az egyedi tárgy szimbóluma – ilyenkor általában nyomozótoknak választania kell egy kiállítási tárgy és egy egyedi tárgy között.

Mítoszfázis: Hogy mindenképp sorra kerüljenek az új kártyák is, először a kiegészítő paklijából húzzatok, a következő mítoszfázisban az alapjátékéból, és így tovább, váltakozva. Egy lezártságjelzőt használjatok a paklik jelölésére, mindig arra rakva, amelyből épp húztatok – a következő fordulóban a másik pakliból fogtok majd húzni.

 

 

Az állandó kiállítás

A kiállítás „örök időkre” Arkhamban marad, részévé válik az itteni „mindennapoknak”. A Mérhetetlen Vén nagyobb fenyegetést jelent, mint a kiállítással összefüggő események, bár ez utóbbiak sem elhanyagolhatók.

 

Előkészületek

Az alapjáték szabályai szerint végezzétek, de a 6. lépés (a kártyák szétválogatása) eszerint történjék:

6a. A többi nyomozókártya mellé készítsétek külön paklikba a kiállítási tárgyakat, a kitiltáskártyákat, valamint az előnyöket és a hátrányokat.

6b. A kiegészítő varázslatait, mítosz-, kapu- és helyszínkártyáit keverjétek az alapjáték paklijaiba.

Ezután következhet a 7. lépés (az induló felszerelés kiosztása).

 

Játékmenet

E variáns során a legtöbb esemény ismerős lesz, de időről-időre történik valami, ami összefügg a kiállítással. Az új társak és varázslatok is jelen vannak, bár nem könnyű rájuk lelni, és időnként kiállítási tárgyakra is rábukkanhattok. A szabályok lényegében változatlanok, miként a győzelmi feltételek is. A speciális szabályok a következők:

Kiállítási tárgyak: mint a vándorkiállításnál.

Társak: mint a vándorkiállításnál.

 


 

 

4 komment

Címkék: arkham horror rémület arkhamban


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chips55 2010.05.27. 13:23:45

Szerintem egy mondatnak kimaradt a fordítása, méghozzá a legelején a dőlt betűs rész felett, hogy pl. Részlet az Arkhami Hirdetőből.

Társaknál igazából az nem egyszerű, hogy mit írj a Visiting Exhibit részhez. Ugye ott csak CotDP társakkal találkozhatsz a helyszínkártyákon keresztül, és mi ezt úgy játszottok, hogy a 7 CotDP társ bennmaradt, meg még mellé 4 az alapból. Ez persze a Dunwich szabály logikus alkalmazása erre a játékmódra, mégsincs így leírva sehol sem szószerint.

Végül egy kis segítség (ez nem a szabályhoz, de nem tudom, hogy hova írhatnám). Lesz majd egy kétszínű kapukártya, amikor Cthulhuval kell megküzdeni személyesen. Ott szerepel egy idézet a Cthulhu hívásából, amit Kornya Zsolt szerintem nagyon szépen fordított:
Meghalni nem halhat meg az,
mi öröklétig áll,
Számlálatlan korok során
Enyészik - a Halál.

Üdv: Chips

Chips55 2010.05.27. 14:17:13

Szabály legelején szerintem kimaradt egy mondat, hogy pl. Részlet az Arkhami Hirdetőből.

A társak kezelése nem egyszerű kérdés. A Visiting Exhibit játékmódban csak CotDP társakkal lehet találkozni a helyszínkártyákon, és mi ezt úgy játszottuk, hogy az alapjáték társai közül csak 4-et tartottunk meg, ami persze a hivatalos szabály logikus használata erre a játékmódra, mégsincs így ez leírva sehol.

Végül egy kis segítség, ami nem a szabályhoz tartozik, de nem tudom, hogy hova máshova írhatnám. Lesz majd egy kétszínű kapukártya, amikor Cthulhuval kell küzdeni. Azon a lapon szerepel egy idézet a Cthulhu hívásából, amit Kornya Zsolt szerintem nagyon szépen fordított:
Meghalni nem halhat meg az,
mi öröklétig áll,
Számlálatlan korok során
Enyészik - a Halál.

Üdv: Chips

Chips55 2010.05.27. 14:19:29

Ma nagyon nem működik a honlap, az első kommentem teljesen eltűnt, ezért írtam meg újra. (Most meg látom mindkettőt)

Orvenyhivo 2010.05.30. 20:17:56

a) Ez szerintem bátran elhagyható.

b) Társak: még meglátjuk. Most úgy látom, a FAQ-osat írnám be, minden más pedig megy a FAQ-ba.

c) Ennek a versnek legalább három magyar fordítása is van, és mind jó. Nem tudom, melyiket írtam elsőként, majd kiderül. (Már minden lapot fordítottam, csak egy fordítás, nem fordítás.)