HTML

Conversio in Hungarum

Társasjáték-fordítás, -ferdítés.

Friss topikok

  • Rwind: Ez az Alcazar BigBoss "életmentő" volt..., köszönöm. KB 2 hónapja vadászom legalább 1 angol verzió... (2016.05.20. 07:03) 49. Frissítés
  • Rwind: És nagyon k9öszönöm is a Belfort kieg. fordítását... már csak vhonnan be kéne szereznem -mikor kér... (2014.05.24. 19:21) 40. Frissítés
  • Raud: Szia, Maximálisan egyetértve a Love Letterről írtakkal, annyit korrigálnék a szövegen, hogy a Sze... (2013.10.26. 06:49) 34. Frissítés
  • Orvenyhivo: @zsiba2200: Kész, 30. frissítés. (2013.05.05. 18:02) 2. Frissítés
  • Impisher: aha értem! (2012.12.31. 13:33) AH CotDP - FAQ

2010.07.21. 16:44 Orvenyhivo

AH CotDP - Kapukártyák (vörös, sárga)

 Kapukártyák

Leng fennsíkja

Ezekről az idegen csúcsokról minden annyira tisztán látszik... kapsz 1 nyomot. Dobj sikeres akaraterő-próbát +1-gyel, hogy magadhoz térve sértetlen ereszkedj alá. Ha elrontod, veszítesz 1 életerőt, és dobd újra a próbát – mindaddig ismételd ezt, amíg végre sikerül a próba vagy el nem ájulsz. A módosító minden próbánál eggyel csökken (+0 a másodiknál, -1 a harmadiknál, stb.).

 

Az Álomföldek

Minden olyan kellemes itt, tökéletes... nem is akarsz innét eltávozni. Dobj akaraterő-próbát +3-mal. Ha sikerült, kapsz 2 épelméjűséget, de ha elrontod, elpusztulsz.

 

Más dimenziók

Ördögi csapda volt, jössz rá hirtelen... és te beleestél! Dobj sikeres mítoszismeret-próbát -1-gyel, vagy késlekedsz.

Leng fennsíkja

A ködben emberi alakokat látsz, segítséget remélve feléjük sietsz. Dobj szerencsepróbát -2-vel. Siker esetén a Miskatonic Egyetem kutatóival találkozol: kapsz 1-1 életerőt és épelméjűséget, továbbá visszakerülsz Arkhamba. Ha viszont elrontod, későn jössz rá, hogy a csuklyák és a védőszemüvegek mögött valójában nem emberek vannak: veszítesz 2 épelméjűséget.

 

Abyss

Ez a hely él, és a szándékai gonoszak - szereti, amikor fájdalmat okozol magadnak. Adj vissza (egyszerre) tetszőleges életerőt. Minden visszaadott életerőért dobj sikeres akaraterő-próbát -1-gyel, hogy kapj 2 nyomot.

 

Más dimenziók

Egy szörny jelenik meg!

Abyss

Arcok vesznek körül, a cserbenhagyottak arcai, átkozódó, könyörgő, gyűlölködő arcok. Dobj sikeres mítoszismeret-próbát -1-gyel 2-es nehézségre, hogy Spiritiszta legyen belőled. Ha csak 1 sikert dobsz, választhatsz, hogy Bemocskolt vagy Zaklatott leszel; ha egy sikert sem, mindkét kártyát megkapod.

 

Az Álomföldek

Innen belelátsz az Arkhamban álmodók álmaiba. Dobj gyorsaságpróbát -1-gyel. Ha sikerül, megragadod az illékony gondolatfoszlányokat, kapsz 2 nyomot. Ha elrontod, a szunnyadó elmék kigúnyolnak, veszítesz 2 épelméjűséget.

 

Más dimenziók

Mi volt ez? Dobj sikeres lopózáspróbát +3-mal, vagy rájössz, amikor elpusztulsz!

R'lyeh

Csoda! Egy hajó, a közeli Ponapéről! Dobj sikeres akaraterő-próbát -3-mal, hogy magukkal vigyenek - nyomban visszakerülsz Arkhamba.

 

Leng fennsíkja

A Földön vagy-e még, vagy sem, nehéz megítélni... ez a furcsa szél, majdnem felragad az égbe, és a gravitáció hiánya... Dobj sikeres ösztönpróbát +0-val, vagy elveszel a tér és az idő labirintuaiban.

 

Más dimenziók

Hallod, ahogy zihál... Dobj sikeres akaraterő-próbát -1-gyel, vagy félelmedben felsikoltasz, elárulva rejtekhelyed: veszítesz 1 épelméjűséget és 2 életerőt.

R'lyeh

Valami óriási és rettentő fekszik felravatalozva a mauzóleumban, valami zöld és csápos, és mégis rémisztően emberszerű, és hozzá hasonló, csak emberméretű lények sokasága sürgölődik körülötte. Kapsz 2 nyomot, de veszítesz 2 épelméjűséget. Utána dobj sikeres lopózáspróbát -1-gyel, vagy egy szörny jelenik meg!

 

Abyss

A menekvés talmi aranyát csillogtatva megőrjít ez a hely. Adj vissza (egyszerre) tetszőleges épelméjűséget. Minden visszaadott épelméjűségért dobj sikeres ösztönpróbát -1-gyel, hogy kapj 2 nyomot.

 

Más dimenziók

Mintha már napok óta sakkoznál a kígyószerű lénnyel. Dobj mítoszismeret-próbát +2-vel. Ahány sikert dobsz, annyiszor 1 $-t kapsz. Ha elrontod, késlekedsz.

R'lyeh

Ahogy átvergődsz a nem emberi szigeten, érzed, hogy megremeg a lábad alatt a talaj. Hullámsírba süllyed a sziget! Dobj gyorsaságpróbát -2-vel. Ha elrontod, elveszel a tér és az idő labirintusaiban; ha sikerül, azonnal visszakerülsz Arkhamba.

 

Az Álomföldek

A határvidékre értél. Dobj szerencsepróbát -2-vel. Ha sikerül, kapsz 1-1 életerőt és épelméjűséget, valamint visszakerülsz Arkhamba. Ha elrontod, átkerülsz Leng fennsíkjára, és számodra a forduló véget ér.

 

Más dimenziók

Az őrült tudós vihogva rángatja gépezete kallantyúit. Dobj sikeres gyorsaságpróbát +1-gyel, hogy még időben elérd a hatalmas drágakövet, amelyből a gép az energiát veszi: kapsz 4 $-t. Ha elrontod, átesel egy térhasadékon. Húzz egy kapukártyát, és átkerülsz az azon legfelül lévő idegen világba. Itt újabb találkozásra kerül sor.

R'lyeh

A gyermek üvölt a fájdalomtól, és kezd... átváltozni! Dobj sikeres gyorsaságpróbát -1-gyel, hogy annyi épelméjűséget kapj, ahány sikert dobtál. Ha elrontod, egy szörny meglep, ráadásul ellene minden iszonyatpróbádhoz -2-es módosító járul.

 

Yuggoth

- Segítség! - Egy hengerből jön a hang, és... egy emberi agy van a hengerben! A tulajdonságpakliból kikeresheted magadnak a Mítoszismeretet, de ha így teszel, veszítesz 2 épelméjűséget.

 

Más dimenziók

A kultista előrelök, és meglep téged a Véres Nyelvű Isten! E szörnnyel harcolva minden nálad lévő egyedi és kiállítási tárgy +1-es módosítót jelent az összes próbádhoz.

A Dicső Faj városa

A földből egy szörny tör elő, meglepve téged! E szörny ellenében minden próbádhoz -2-es módosító járul, azonban a harc során nyomokként varázslatokat is eldobhatsz.

 

R'lyeh

A megfulladtak tetemei a bokád után kapdosnak. Dobj sikeres gyorsaságpróbát -2-vel vagy veszítesz 1 életerőt.

 

Más dimenziók

A Duzzadt Asszony alkut kínál. Ha visszaadsz 1 épelméjűséget, visszaadhatsz (egyszerre) bármennyi pénzt, és ennyi kártyát húzhatsz az egyedi tárgyak paklijából. Ezek közül megtarthatsz egyet, amelynek értéke legfeljebb annyi, mint amennyi pénzt visszaadtál; a többi lapot dobd el.

A Dicső Faj városa

Furcsa fém- és üvegszerkezetek vesznek körül. Dobj akaraterő-próbát -1-gyel. Ha elrontod, késlekedsz. Ha sikerül, eldobhatsz (egyszerre) bárhány nyomot, hogy ennyi kártyát húzz az egyedi tárgyak vagy a kiállítási tárgyak paklijából. Ezek közül egyet megtarthatsz, a többit dobd el.

 

Az Álomföldek

Egy tetszőleges arkhami helyszínen hajts végre egy találkozást; utána visszakerülsz az Álomföldekre.

 

Más dimenziók

A Fekete Ember eléd tartja a könyvét. Ha kinyitod, dobj szerencsepróbát -2-vel. Ha sikerül, kapsz 5 nyomot, de ha elrontod, elpusztulsz.

Yuggoth

A Mi-Gó örök életet ígér... valamiféle örök életet. Ha elfogadod, elpusztulsz, de következő nyomozód megkapja varázslataidat, tulajdonságaidat és nyomaidat, ráadásul egy Yuggothra nyíló kapu (ha van ilyen) lezárul és lepecsételtetik.

 

A Dicső Faj városa

Húzhatsz egy varázslatot, de ha nem dobsz sikeres akaraterő-próbát +0-val, veszítesz 1 épelméjűséget.

 

Más dimenziók

Thot mérlegére helyezi a lelked Nefren-Ka: könnyűnek találtatol. Add vissza életerőid vagy épelméjűségeid, amelyikből több van, amíg ugyanannyi életerőd és épelméjűséged nem lesz. Ekkor meglep egy szörny. Ha legyőzöd, húzhatsz 1 kiállítási tárgyat.

Az Álomföldek

Megtalálható itt minden, amiről ember valaha is álmodott. Dobj sikeres szerencsepróbát +0-val, hogy kapj 1 $-t minden sikerért. Ha elrontod, veszítesz 1 épelméjűséget.

 

R'lyeh

Egy holttestre találsz... de felkél! Dobj mítoszismeret-próbát +1-gyel. Ha elrontod, veszítesz 2 épelméjűséget. Ha sikerül, rájössz, hogy csak egy zombi, és húzhatsz egy társat, rárakva annyi jelzőt, ahány sikert dobtál. Minden frissítési fázisban dobj le róla egy jelzőt. Ha a frissítési fázis elején a kártyán nincs jelző, dobd el ezt a társadat.

 

Más dimenziók

Szándéktalanul bár, de megidézted a Sötétség Lakóját. Vagy annyi épelméjűséget veszítesz, amennyi jelenlegi életerőd, vagy annyi életerőd, amennyi jelenlegi épelméjűséget. Ellenben annyiszor 2 nyomot kapsz, ahány szörny van az égben.

Az Álomföldek

Dobj akaraterő-próbát -1-gyel. Ha sikerül, értelmezed a körötted kavargó álmokat: kapsz 2 nyomot. Ha elrontod, a rémálmok kísérteni fognak: Zaklatott leszel.

 

Yuggoth

Elragad a hömpölygő sötét... valami. Dobj sikeres ösztönpróbát -1-gyel, vagy elveszel a tér és az idő labirintusaiban.

 

Más dimenziók

- Bőr úr vagyok, nyomozgatok - kacarászik a furcsa alak, és te mégis úgy érzed magad, mint bárány a farkas előtt. Veled tart, ha megengeded, de néha a szemed sarkából úgy látod, mintha alakot váltana: elvehetsz egy tetszőleges társat, de veszítesz 2-2 életerőt és épelméjűséget.

 

 

3 komment

Címkék: arkham horror rémület arkhamban


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chips55 2010.11.03. 21:33:30

- Piros kapukártya, 2. lap, Leng fennsíkja. Itt a 2. mondattól számomra furcsán hangzik, hogy a dobás következményei csak felsorolásszerűen szerepelnek. Javaslatom, hogy ezekben a mondatokban szerepeljen állítmány is (Pl. Siker esetén kiderül róluk, hogy a Miskatonic Egyetem kutatói… és … későn jössz rá, hogy csuklyáik és védőszemüvegeik mögött nem emberek rejtőznek…. Ennél a résznél még szerepel egy tagmondat, ahol 2 „és” is szerepel egymás után nem sokkal. Javaslat: kapsz 1-1 életerőt és épelméjűséget, továbbá visszakerülsz Arkhamba.
- Piros kapukártya, 5. lap, R’lyeh: - Rosszul van írva a helyszín neve (R’leyh), és kimaradt egy mondatrész fordítása: Kapsz két nyomot és veszítesz 2 épelméjűséget, majd dobj sikeres lopózáspróbát -1-gyel…
- Piros kapukártya, 5. lap, Abyss. Első mondat, csillagtatva helyett csillogtatva lenne a helyes.
- Sárga kapukártya, 1. lap, R’lyeh: a fordítás jó, viszont szerintem az angol szöveg nem. 1 szörny ellen csak egyszer dobsz iszonyatpróbát (harci próbából lehet több is), így a „minden iszonyatpróbádhoz” résznek nem sok értelme van.
- Sárga kapukártya, 5. lap, Más dimenziók: A Sötétség Lakója nincs kiemelve, míg a többi maszk a sárga találkozásoknál igen. Első szó (szándékolatlanul) helyett egy javaslat, hogy szándékodon kívül.
- Sárga kapukártya, 6. lap, Más dimenziók: első mondat, … Te mégis úgy érzed magad, mint… kimaradt a „magad”, enélkül furcsán hangzik a mondat.

Üdv.
Chips

Orvenyhivo 2010.11.04. 23:14:20

@Chips55:

Ad 1) Ccc, te most a stílusomat kritizálod? :)

Ad 2) A fenébe.

Ad 3) Úgy.

Ad 4) Marad. Ki tudja, hátha lesz egy ilyen szörny, vagy lap, vagy akármi, ami miatt minden körben iszonyatpróbát kell dobni :)

Ad 5) Ja, hogy ez is egy maszk! Csak a novellára emlékeztem.

Ad 6) Már megint a stílusom, he? Ennyi kompromisszumra vagyok hajlandó. :)

Ad 7) Legyen.

Chips55 2010.11.05. 15:09:49

-Dehogy kritizálom, kifejezetten tetszik a fordításod! Ennél a résznél (1. pont) éreztem furcsának a magyarítást hangosan felolvasva. Könnyebb más munkáját javítani, mint magunk megcsinálni valamit tökéletesre. Fele ilyen szépen, magyarosan nem tudnám lefordítani, ha nekem kellene csinálni.

Üdv.
Chips