A Fantasy Flight Games (FFG) már jó ideje az egyik legjelentősebb amerikai játékkiadóvá nőtte ki magát. Legfőképpen saját tervezésű játékokkal, LCG-kel foglalkoznak, de jelentős a szerepük a régi angolszász klasszikusok újrakiadásában (illetve újradizájnolásában), valamint, ha kisebb mértékben is, tipikus eurók (l. Knizia) amerikai terjesztésében. Emellett kiadják más (főként olasz) európai tervezők játékait is. Ezek a játékok inkább hasonlítanak a modern "ameritrashre", mint az eurókra: a szikár matematikai vázat elnyomja a történetmesélés és a témából levezetett aprólékos szabályrendszer, sok a játékos-konfrontáció, a játékidő sokáig elhúzódhat. Mégis, érzek bennük valami speciális európai ízt, ami megkülönbözteti őket az amerikai tervezők munkáitól.
Az Arcana Cadwallonban, a Tolvajok városában játszódik. A játék, ami ihletét részben a tarotból meríti (innét, az arkánumokról kapta a nevét), ebben a kaotikus, a céhek irányította városban játszódik. Minden játékos egy-egy jelentős céhet irányít: a Pengék, a Tolvajok, az Uzsorások, a Révészek, a Jövendőmondók vagy a Pellérok Céhét. A céhek kiküldik ügynökeiket, hogy azok ereklyéket kutassanak fel, megvesztegessék a város legbefolyásosabb polgárait és hogy uralmuk alá vonják a város hatalommal bíró épületeit. Ezek mind kártyák - a játék végeredményben felépítésében leginkább egy CCG/LCG-re hajaz. (magyar szabály)
Ugyancsak Cadwallonban játszódik a Tolvajok városa, de ez már a Tolvajok Céhén belüli belviszályokat kelti életre. Négy banda tagjai lopakodnak az utcákon, kergetőznek a városőrökkel, verekednek egymással a háztetőkön, rabolják ki a semmit sem sejtő, az igazak álmát alvó polgárokat. A játék témájában sokat merít az előzőből (l. például arkánumkártyák), azonban ez igazi táblás játék, az FFG-nél megszokott sokféle apró jelzővel, kalandlapokkal, bábukkal és dobókockákkal. A játékhoz - ezt nem lehet eléggé dícsérni - számos ingyenes kiegészítő jelent meg, ezek az új helyszíneket, szabályokat tartalmató, néhány oldalas dokumentumok a kiadó oldaláról letölthetők. (magyar szabály, A kocsma, A város alatt, Havoc!, Mágia)
Az Égkufárok már egy másik fantáziavilágban játszódik. Itt, hála az emelőgáznak és a finomított flogisztonnak, a kereskedelmet a tengereket szelő hajók helyett a szelekkel kergetőző éghajók bonyolítják, és ezek tulajdonos-kapitányai az égkufárok. Árukkal teletömött égbárkáikkal ingáznak a városok között, mérgező nyálkával teli hordókat dobnak a vulkánokba (vagy a tavakba, ha éppen senki sem figyeli őket), szélkalózokkal kergetőznek vagy maguk támadják meg a náluknál gyengébb hajókat. Az Égcéh vezetésére törnek, mert az Égcéh tetszése szerint manipulálja az árakat. A játék inkább egy kereskedős euróra hajaz, azonban a konfrontáció és a kockadobás esetlegessége az ameritrash felé tolja. A szabályok szigorúan limitálják a játékosok gondolkodási idejét, de a játék sokak szerint így is nyúlik, mint a rétestészta. (magyar szabály)
Ajánlott bejegyzések:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.