HTML

Conversio in Hungarum

Társasjáték-fordítás, -ferdítés.

Friss topikok

  • Rwind: Ez az Alcazar BigBoss "életmentő" volt..., köszönöm. KB 2 hónapja vadászom legalább 1 angol verzió... (2016.05.20. 07:03) 49. Frissítés
  • Rwind: És nagyon k9öszönöm is a Belfort kieg. fordítását... már csak vhonnan be kéne szereznem -mikor kér... (2014.05.24. 19:21) 40. Frissítés
  • Raud: Szia, Maximálisan egyetértve a Love Letterről írtakkal, annyit korrigálnék a szövegen, hogy a Sze... (2013.10.26. 06:49) 34. Frissítés
  • Orvenyhivo: @zsiba2200: Kész, 30. frissítés. (2013.05.05. 18:02) 2. Frissítés
  • Impisher: aha értem! (2012.12.31. 13:33) AH CotDP - FAQ

2013.08.22. 15:23 Orvenyhivo

32. Frissítés

A nagy német kiadók árnyékában kisebb független tervezők, kiadók is léteznek - mégha olykor nagyobbra is nőnek egy-egy siker nyomán, mint például a Lookout. Ilyen kiadó a Bewitched Spiepe is, Andrea Meyer kiadója. A tervezőnő a hétköznapokban közhivatalnokként dolgozott, ez adta inspirációját az aktatologatós játékához, az Ad actához. A játékosok különféle hivatalokban (önkormányzat, adóhivatal stb.) dolgoznak, és valóban aktákat tologatnak egymás között. Az aktáknak ugyanis végig kell járniuk a bürokrácia útvesztőit, megjárva több hivatalt; minden játékosnak arra kell törekednie, hogy az ő aktái ne maradjanak a bejövő akták kupacának alján, hanem gyors elintézést követően az irattárba kerüljenek - a bürokrácia legnagyobb dicsőségére. Nem tartozik a legjobb játékok közé, de azért irodai patkányoknak kötelező darab. (magyar szabály, iratkezelési szabályzat)

Ugyancsak Andrea Meyer játéka a Nagy Üzlet. Itt a játékosoknak a megépített, de még teljesen üres bevásárlóközpontot, Mall Worldöt kell megtölteniük a legnépszerűbb, legkúlabb márkák üzleteivel, hogy azután azok bevonzanak férfiakat és nőket, felnőtteket és gyerekeket egyaránt. A játék első része üzletek nyitásához szükséges engedélyek beszerzéséről, a második része pedig az üzletek bérbeadásáról szól. A játékosoknak a legjobb szerződéseket kell megkötniük - bár ehhez olykor kénytelenek lesznek megvesztegetésre fanyalodni. Inkább érdekes, mint jó játék; Adrea játékai a tipikus euróknál egy kicsit tematikusabbak, viszont játékélményben gyakorta elmaradnak a nagynevű tervezők alkotásaitól. (magyar szabály)

 

Andreához hasonló "hobbitervező" a svéd Harald Enoksson - egy alkalommal, amikor éppen Magyarországon járt, volt alkalmam kipróbálni két prototípusát (Seigo, StreetSmart). A Hosszúhajók a viking korban játszódik, a játékosok egy-egy híres viking vezér (jellemzően valamilyen Harald) birka- és faggyúszagú köpenyébe bújva fosztogatják az ír és angol falvakat és kolostorokat, kereskednek szőrmével és rabszolgával, áldozattal keresve az istenek kegyét, megküzdve hullámmal, viharral és a többi vikinggel. A játékot erős interakció jellemzi a játékosok között - vagy nevezzük inkább nevén: konfrontáció -, valamint tematikusságában, a szabályok zavaros voltában és a játékelemek sufnituningos kidolgozottságában inkább a klasszikus amerikai wargame-ekkel rokonítható. (magyar szabály)

Ha már "egzotikus" tervező, tematikus euró és hajózás, akkor a portugál Gil d'Orey játéka, a Karavellák. A játék a felfedezések korának kezdetéhez visz vissza minket, amikor a portugál hajósok mai technikai és navigációs tudásunkkal szemlélve épp hogy tengerálló lélekvesztőkön, nevetséges eszközökkel felszerelve nekivágtak az óceánoknak, és pár évtized alatt a Kanári-szigetektől és Észak-Afrikai partjaitól eljutottak az Aranypartig, a Jóreménység-fokáig, Brazíliáig, Labradorig, Indiáig és Japánig. Magában a játékban a flották a szelek és az áramlatok megszabta kényszerpályán mozogva igyekeznek eljutni a távoli kikötőkbe, hogy onnét értékes fűszerekkel és más luxustermékekkel megrakodva térjenek vissza Lisszabonba. A játékban több új, érdekes mechanizmus található, azonban maga a játék inkább hosszadalmas, semmint izgalmas. (magyar szabály)

A XIG (a 4 őselem) több sikeres játéktípust próbál meg ötvözni: a kirakóst (puzzle), a gyűjtögetős játékokét és a tényleges társasjátékokét. Ahogy ez ebből valószínűsíthető is, nem túl nagy sikerrel. A játék elemei végeredményben kirakóslapkák, amelyekből egy-egy hosszú útvonal alakítható ki - a játékosok célja saját útvonaluk kialakítása. A négy őselemnek megfelelően négy ilyen útvonal van, azonban némely útvonal csak külön kiegészítőként vásárolható meg. Végül bizonyos szabályok lehetővé teszik, hogy a saját útvonalukon ügyködő játékosok akadályozzák egymást - bár ez az egész mesterkéltnek, "nyakonöntöttnek" tűnik. Sem kirakósként, sem gyűjtögetős játékként, sem társasjátékként nem ajánlható. (magyar szabály)

Szólj hozzá!

Címkék: játékszabály Ad acta A Nagy Üzlet Hosszúhajók Karavellák XIG


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.