HTML

Conversio in Hungarum

Társasjáték-fordítás, -ferdítés.

Friss topikok

  • Rwind: Ez az Alcazar BigBoss "életmentő" volt..., köszönöm. KB 2 hónapja vadászom legalább 1 angol verzió... (2016.05.20. 07:03) 49. Frissítés
  • Rwind: És nagyon k9öszönöm is a Belfort kieg. fordítását... már csak vhonnan be kéne szereznem -mikor kér... (2014.05.24. 19:21) 40. Frissítés
  • Raud: Szia, Maximálisan egyetértve a Love Letterről írtakkal, annyit korrigálnék a szövegen, hogy a Sze... (2013.10.26. 06:49) 34. Frissítés
  • Orvenyhivo: @zsiba2200: Kész, 30. frissítés. (2013.05.05. 18:02) 2. Frissítés
  • Impisher: aha értem! (2012.12.31. 13:33) AH CotDP - FAQ

2015.08.23. 10:33 Orvenyhivo

46. Frissítés

A Kakaó a lapkalerakós játékok népes táborát gyarapítja. Kétféle lapka van, munkás- és dzsungellapka: az előbbin lévő munkások hajtják végre a velük szomszédos dzsungellapkák akcióit. A munkások az ültetvényeken kakaót szüretelnek, a piacokon eladják a termést, az aranybányákban természetesen aranyat fejtenek, a tavacskákból pedig vizet hordanak. A templomokban pedig a játék végén imádkoznak a munkások, aranyért (vagyis győzelmi pontokért). Nem annyira Carcassonne-klón, bár a lapkákból végül dzsungel alapul ki, hiszen a lerakási szabály csak annyi, hogy a dzsungel- és munkáslapkákat sakktáblaszerűen kell lerakni. Ettől függetlenül semmi különösen újszerű nincs a játékban, így leginkább annak ajánlható, aki súlyos kakaóaddikciótól szenved, vagy pedig különösen vonzódik a Latin-Amerika indián kultúrái iránt. (magyar szabály)

Az Elízium a görög mitológiában az Alvilág része, a boldogok lakóhelye - többé-kevésbé a mi Mennyországunk megfelelője. A játékosok félistenek, akik az olümposzi istenek közé kívánnak kerülni: ez persze csak annak sikerül, aki a legtöbb győzelmi pontot gyűjti össze. A játékosok az öt korszak (azaz forduló) mindegyikében először begyűjtenek 4-4 kártyát (ami egyre nehezebb), majd használják az eddig megszerzett kártyák képességeit, végül a kártyák egy részét átrakják saját elíziumukba, ahol szintek és fajták szerint csoportokat (legendákat) próbálnak kialakítani. A játék végén a legtöbb pont ezekből a legendákból szerezhető. Nem túl bonyolult, de mégis inkább taktikus, kicsit gémeres kártyajáték. (magyar szabály)

Az előző kettővel ellentétben az Emira nem friss játék. A játékosok emírek, akik a háremüket igyekeznek feleségekkel, azaz emirákkal megtölteni. Ám nem az emírek választanak feleséget, hanem az emirák férjet: ki a legnagyobb palotába hajlandó csak beköltözni, másnak a legszebb férfi kell. A játéktáblára minden fordulóban felkerül mindenféle dolog: rakományhengerek, tevék, paloták, státusz- és vonzerőlapkák, és a játékosok árveréseken döntik el, ki milyen sorrendben választhat magának egyet. Ezután az aktuális emira megnézi, kinek a háremében jut számára hely, és a lehetőségek közül kiválasztja azt az emírt, aki leginkább megfelel a preferenciáinak. Mindenki célja az, hogy háremében a megfelelő számú és megfelelő tulajdonságokkal rendelkező emirák legyenek. A játékot mindenféle események és egyes emirák képességei is bonyolítják. Általában azt vetik a játék szemére, hogy túl sok a licitálás, de egyebekben ügyes és érdekes a téma és a mechanizmus. (magyar szabály)

Az idei játékokra visszatérve ilyen a Marco Polo (avagy Marco Polo utazásai). Ez afféle klasszikus euró: a játékosok bejárják a Földet a Levantétól Kínáig és vissza, árukat szereznek, szerződéseket teljesítenek, győzelmi pontokat gyűjtenek. Akcióválasztó játék, ahol a játékosok nem munkásokat, hanem kockákat raknak le az egyes akciókhoz: így a taktikának is, a szerencsének is valamivel nagyobb lesz a szerepe. Mechanizmusában leginkább a Troyes-ra emlékeztet tehát. A haladó játékban választható, a történelemből jól ismert karakterek is segítik a játékosokat: Kubiláj kán, Johannes Caprini, Wilhelm von Rubruk. Inkább gémer játék, mint családi, bár olyan igazán lassúnak és bonyolultnak nem mondanám. (magyar szabály, függelék)

A New York a legkevésbé új játék. Részben, mert 2011-es, részben meg azért, meg igazából a magyarul is kiadott Alhambra, új köntösbe öltöztetve. A szabályok, mutandis mutatis, ugyanazok, itt is lapkákat vásárolnak a piacon a játékosok, a lerakási szabályok szerint összeállítják belőlük saját Alh... New Yorkukat, hogy azután a két játék közbeni és a játék végi értékelésnél pontokat kapjanak a többségekért, valamint a leghosszabb külső utcákért. (Ami az Alhambrában a városfal volt, az itt az utca - ez az egy, ami tematikusan nem valami érthető, ha a logikát is figyelembe vennénk.) Semmi lényeges eltérés nincs a szabályokban: talán az amerikai piac meghódítása volt a cél, talán csak a gyűjtők zsebének kifosztása. (magyar szabály)

A maradék három játék mind idei darab. Az első a Nord, alcíme szerint a jarlok játéka. Egy norvég szigeten északi klánok vetélkednek egymással, kincseket és dicsőséget gyűjtve. Bár a játékban harcosok vannak, halottak, támadások és szövetségek, teljesen euró, annak is a gémer fajtájából. A játéktáblán lévő bábuk (helyzetük szerint lehetnek harcosok, jarlok, halászok, favágók, stb.) kapcsolatokat, szövetségeket hoznak létre, meg persze konfliktusokat. Ezek a konfliktusok, meg a dinamikusan változó helyzetek leginkább a nagy klasszikus Tigris és Eufráteszre emlékeztetnek, bár a konfliktusok feloldása és a győzelmi pontok gyűjtése teljesen másként működik. (magyar szabály)

Az Ofír szállításos játék (pickup & delivery). A játékosok csónakjukkal cikáznak a szigetek között, árukat szereznek, hogy eladják azokat a piacon, valamint arannyal és ezüsttel tömik tele a rakterüket, hogy a templomot építve győzelmi pontokat gyűjtsenek. A csónakok raktere szűkös, az akciók mennyisége korlátozott, és a játékosok még egymást is akadályozzák a hajózásban - ráadásul amint elkészül a templom, a játék véget is ér. Taktikai játék, ahol a kevés lehetőségből kell mindig a legjobbat kihozni. (magyar szabály)

 

A Hétszer hét könnyed kártyajáték, filler. A játékban hétféle kártya van, 1-től 7-ig számozva, meg hét különböző szín. A játékosok körükben leraknak egy-egy kártyát a saját fajtájának megfelelő oszlopba, végrehajtva annak hatalmát, manipulálva a már lerakott lapokat, vagy a saját, vagy akár az ellenfelek kézben lévő kártyáit. Amikor egy oszlopba lekerül a hetedik kártya, a játék véget ér, és a játékosok a kezükben maradt lapokért kapnak győzelmi pontokat - de ezt is befolyásolják a már lerakott lapok, például lenullázhatják a legmagasabb értékeket. Mondom, semmi különös, filler, abból sem a legjobb. (magyar szabály)

Szólj hozzá!

Címkék: játékszabály


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.