| Hibb Betérője Erica Carlyle-t lenyűgözöd furcsa történeteiddel. Ha 4 $-nál kevesebbed van, felajánlja, hogy csatlakozik hozzád, megkapod társként; ha ez nem lehetséges, vegyél el egy Támogató lapot. Rendőrség Az egyik őrizetes felakasztotta magát a cellában. Dingby rendőr megengedi, hogy átnézd a holmiját. Dobj szerencsepróbát +0-val. Ahány sikert dobsz, annyi közönséges tárgyat húzol. Ezek közül egyet tarts meg, a többit dobd el. Velma Étkezdéje A múzeum egyik kurátorát pumpolod információkért. Természetesen tagadja, hogy a kiállításnak bármi köze lenne a városban történt különös eseményekhez, és felajánlja, hogy kifizeti az ebédedet, ha a megbízódnak is ezt mondod, bárki is légyen az. Ha van nálad Támogató-, Páholytagsági- vagy Rendőrkártya, eldobhatsz egyet közülük, hogy kapj 2 életerőt és 5 $-t. |
| Hibb Betérője Valaki lerak melléd egy táskát, azt suttogva: „A sárga jel. Ismered?” Dobj sikeres mítoszismeret-próbát -3-mal, hogy a pulton egy sörfoltba lerajzold a jelet, mire az illető bólint és elsiet a táska nélkül. A közönséges tárgyak paklijából vedd ki a legfelső fegyvert, valamint kapsz még 10 $-t. Rendőrség Épp kihallgatás folyik, megpróbálsz fülelni. Dobj lopózáspróbát -1-gyel. A dobott sikerek függvényében: 0) Alig hallasz valamit, és teljesen félreérted. Veszítesz 1 nyomot. 1-2) Dingby rendőr észrevesz. Ha fizetsz 2 $-t, kapsz 1 nyomot. 3+) Amit hallasz, segít összerakni a mozaik darabkáit. Kapsz 2 nyomot. Velma Étkezdéje Velma felszólít, hogy kóstold meg az egyiptomi árpalevesét. Dobj sikeres szerencsepróbát -2-vel, hogy annyi életerőt kapj, ahány sikert dobsz. Ha elrontod, veszítesz 1 életerőt. |
| Hibb Betérője - Egy parti biliárd, he? - Dobj gyorsaságpróbát +0-val. A dobott sikerek függvényében: 0) Veszítesz 3 $-t. 1-2) Hohó, ellenfeled csal! Ha szóvá teszed, kapsz tőle 3 $-t, de kedvesen céloz arra, mit tesz veled, ha megint idetolod a pofád. Ki vagy tiltva az Easttownból. 3) Kapsz 3 $-t. Rendőrség - Mindenféle népek csődülnek ide a fránya kiállítás miatt - dohog a rendőrfőnök. – És a biztonság? - Ha van közönséges fegyvered, gyorstalpaló kiképzést kapsz tőle; vedd el magadnak a tulajdonságpakliból a Mesterlövészetet. Ha nincs közönséges fegyvered, a közönséges tárgyak paklijából vedd ki a legfelső fegyvert. Velma Étkezdéje Mindenki elvehet magának egy friss, ropogós egyiptomi cipót. Kapsz 1 életerőt. |
| Hibb Betérője Egy teherautósofőrnek segítség kell, hogy kicseréljen egy defektes gumit. Ha sikeres ösztönpróbát dobsz -1-gyel, hálából elvehetsz valamit a platóról. A közönséges tárgyak paklijából kikeresheted magadnak a Sötét köpenyt, a Lámpást vagy Arkham térképét. Rendőrség Épp csak beköszönsz, de közben hallod, hogyan üvöltözik irodájában a rendőrfőnök. – De miért locsolta meg a gyilkos levendula- meg mentaparfümmel, he? – Dobj sikeres mítoszismeret-próbát -2-vel, hogy rájöjj, az ókori Egyiptomban ezeket balzsamozás során használták: kapsz 1 nyomot és a rendőrfőnök Magánnyomozóvá nevez ki téged. Velma Étkezdéje A borravalóért cserébe elvállalod a pincérkedést. Micsoda egy szemét meló ez! Dobj sikeres gyorsaságpróbát -1-gyel, hogy kapj 2 $-t. Ha elrontod, veszítesz 1 életerőt, de a tulajdonságpakliból kikeresheted magadnak a Gyorsaságot. |
| Hibb Betérője Melletted egy férfi ül italába temetkezve. Dobj sikeres szerencsepróbát +0-val, hogy rájöjj, a hitelügyintéző az a bankból. Eléggé kapatos, alig tudja, hol is van. Elvehetsz magadnak egy Bankkölcsönt, vagy ha már van egy nálad, meggyőzheted, hogy már kifizetted, és eldobhatod a Bankkölcsönt. Rendőrség Beidéztek, hogy kihallgassanak a kiállításról eltűnt lelettel kapcsolatban. Dobj akaraterő-próbát -1-gyel. Ha sikerül, a rendőrfőnök hisz neked, ráadásul a kérdéseiből profitálsz: kapsz 1 nyomot. Ha viszont elrontod, szerinte hadoválsz, és vádat emel ellened. Válassz: vagy letartóztatnak, vagy Kőrözés alá kerülsz. Velma Étkezdéje Az Arkhami Hirdető egy firkásza pénzt ajánlj, ha egy döglött szkarabeuszt rakhat a levesedbe, hogy egy cikket írhasson erről. Ha belemész, kapsz 3 $-t, de Kitiltanak az Easttownból. |
Chips55 2010.05.27. 13:02:27
Felülről a második, Hibb Betérője, 2. mondat. Itt szerintem kimaradt egy névelő (...hogy A pulton egy sörfoltba...).
Utolsó lap, Arkham Advertiser- A helyi lap már az alapjátékban is előfordult egyszer, Darrel Simmons személyes történetében. Akkor ott le lett fordítva Arkhami Hirdetőnek.
Az alapjáték találkozásainál, ha elvehettél magadnak egy konkrét tárgyat, pl. Étel, Whiskey, Bűnjelek, akkor ott mindig nagy betűvel voltak írva. Ennek megfelelően itt is lehetne ezt folytatni, a sötét köpeny stb. esetében. Speciális kártyáknál (Támogató) szintúgy. A páholytagsági kártya az egyetlen kivétel, az 2 db kék találkozásnál fordul elő, egyszer kis, egyszer pedig nagy betűvel írva.
Végül egy megjegyzés: Engle Sheriff-rendőrfönök. Tudom, hogy már az alapjátékban is így volt fordítva, mégis furcsa, hogy az Engle név kimarad a magyar változatból.
Üdv: Chips
Orvenyhivo 2010.05.30. 20:27:49
Biztos? Mintha az angol lapon "if you have 3$ or less" lenne, ami "3 vagy kevesebb" - illetve "4-nél kevesebb", minthogy centek nincsenek. Szerintem az angol szerint 3$ még jó, ahogy az én fordításom szerint is, a tiéd szerint viszont nem.
Kimarad a névelő, köszönöm.
Tényleg, le lett fordítva. (De nem véletlen, hogy nem fordítottam most - megnzétem, anno sem én fordítottam le, hanem a szerkesztő.) Inenntől mindenütt Arkhami Hirdető lesz.
Ez a nagybetűzés szerintem rossz (másképp, pl. kurziválással kell jelölni, hogy term. tech. a szó,), de ha már így volt (megnézem), akkor én is így fogom írni.
Igazából a sheriff amúgy sem rendőrfőnök (illetve a kettő nem teljesen azonos), de szerintem belefért/belefér a fordítói szabadságba. "Dingby rendőr" jól hangzik, "Engle rendőrfőnök" kevésbé.
Egyáltalán, ami nem konkrét szabály, ahhoz lehet egy kicsit "könnyebb" kézzel nyúlni.