| Celeano nagyterme Táblák, tekercsek és könyvek sokaságát futod át. Ha akarsz, beadhatsz 1-1 életerőt és épelméjűséget, hogy dobj egy szerencsepróbát +0-val. Ha sikerül, a közönséges, az egyedi vagy a kiállítási tárgyak paklijából kikereshetsz magadnak egy kötetet. Abyss Valami elképzelhetetlenül hatalmas és vészjósló dülöng végig a horizonton. Dobj sikeres szerencsepróbát -1-gyel, vagy bolygónyi szemei észrevesznek és veszítesz 2 épelméjűséget. Más dimenziók Vér és trágya szagát érzed – egy szörny jelenik meg! Ha a harc első körében nem menekülsz el előle vagy nem győzöd le, egy másik szörny is megjelenik, és azt is le kell győznöd vagy el kell menekülnöd előle. |
| Celeano nagyterme Nem hívott ide téged senki. Dobj sikeres mítoszismeret-próbát -1-gyel, vagy kiűznek a nagykönyvtárból, és kint meglep egy szörny. Az Álomföldek Nem csupán az emberek álmodnak. Dobj gyorsaságpróbát -1-gyel. Ha sikerül, egy szörny jelenik meg; ha elrontod, meglep egy szörny. Más dimenziók Valami követett idáig... ha vannak szörnyek a kapunál, ahonnét átkerültél ide, ők is átkerülnek ide hozzád. A harc után a le nem győzött szörnyek visszakerülnek a kapuhoz. |
| Abyss Rettentő látvány tárul eléd, angyalnak és démonnak tűnő lények táncolnak együtt, testük és nevetésük szentségtelen módon összegabalyodva. Ha csatlakozol a tánchoz, Felszentelt és Bemocskolt leszel. Az Álomföldek Egy rémálomba botlasz és újraharcolod szörnyekkel vívott csatáid. Szörnytrófeáid közül az egyik (válassz véletlenszerűen) életre kel és meglep! Más dimenziók Egy papírdarabot tartasz a kezedben: „...e világot egykor oly nép lakta, mely fekete mágiát űzött, ezért hát kikergettetett édenkertjéből....”. E félrevezető információ miatt veszítesz 2 nyomot (egyet, ha csak annyid van). |
| Yuggoth Furcsa kő- és üvegszerkezeten át bámulod a sötét, nap nélküli eget, és szinte elképzelhetetlen messzeségben meglátod a Földet. Kapsz 2 nyomod, de ha elrontod akaraterő-próbádat -3-mal, veszítesz 1 épelméjűséget. Abyss Egy tavacskába bámulsz, és meglátsz valakit. Válassz ki egy másik nyomozót, és dobj akaraterő-próbát -2-vel. A sikerek számának függvényében: 0) Átkerül ő is az Abyssba. 1-2) Helyet cseréltek egymással. 3+) Átkerülsz hozzá, és a kapu, amelyen át az Abyssba jutottál, lepecsételtetik. Más dimenziók Dobj szerencsepróbát -1-gyel. Ha elrontod, egy szörny jelenik meg. Ha sikerül, húzz 2 szörnyet a szörnytárolóból, és döntsd el, a kettő közül melyik jelenik meg. |
| Yuggoth Dobj mítoszismeret-próbát -1-gyel. Ha sikerül, rájössz, hogy egy fénylő trapezoéderre leltél, és gyorsan kimondod a védelmező varázsigéket. Ha elrontod, veszítesz 1 épelméjűséget, valamint akaraterőd a minimumra csökken (helyezd át a csúszkát). Celeano nagyterme A könyvtár csendjét nem verheti fel semmi zaj. Ha elrontod lopózáspróbád -2-vel, késlekedni fogsz. Más dimenziók Dobj ösztönpróbát vagy akaraterő-próbát +0-val. Ha sikerül, kimerültséged dacára rájössz, mit is kellene tenned. Ha akarod, életed feláldozásával lepecsételheted a kaput, amelyen átjöttél – de ekkor elpusztulsz. |
| Az Álomföldek Az emberek szörnyekről álmodnak. A szörnyek talán emberekről? Meglep egy szörny, de úgy tűnik, visszariad emberi mivoltodtól. Dobj akaraterő-próbát -1-gyel. Ahány sikert dobsz, annyiszor +1 módosító járul minden próbádhoz ebben a harcban. Yuggoth Vaksötétben menekülsz a szörnyek elől, veszítve közben 1 életerőt. Vagy ehelyett gyújthatsz fáklyát, hogy azzal visszarettentsd őket – de egyben meg is látod őket, és a borzalomtól veszítesz 2 épelméjűséget. Más dimenziók Megtalálod egy rég halott utazó holttestét. Dobj szerencsepróbát -2-vel. Ahány sikert dobsz, annyi kártyát húzhatsz magadnak a közönséges tárgyak paklijából. |
| A Dicső Faj városa A kúpforma lények szólnak hozzád. Dobj mítoszismeret-próbát -2-vel. Ha elrontod, késlekedsz. Ha sikerül, megtudod, hogy ők a Mérhetetlen Vének ellenségei, valamint kapsz 3 nyomot. Az Álomföldek Egy általad választott arkhami helyszínen hajts végre egy találkozást, majd térj ide vissza. Ha akarod, dobj szerencsepróbát -1-gyel, hogy rájöjj, csak álom volt, és a találkozás során elveszített életerőt, épelméjűséget visszakapod. Más dimenziók Egy szörny teteme hever előtted, és a gyomrod, bárhogyan is tiltakozik értelmed, követelőzik. Ha eszel a tetemből, dobj ösztönpróbát -2-vel. Ha elrontod, annyi életerőt veszítesz, ahány kockával dobtál. Ha sikerül, annyi életerőt kapsz, ahány kockával dobtál. |
| Celeano nagyterme Egy üres könyv került a kezedbe, a feledés egy könyve – és érzed, hogy magába ránt! Ha nem dobod meg ösztönpróbádat +1-gyel, elpusztulsz. E próbánál nyomok mellett varázslatokat is adhatsz vissza, ugyanolyan hatással. A Dicső Faj városa E lények az öt érzéken túl is érzékelnek. Ha épelméjűséged maximuma nagyobb, mint életerőd maximuma, Spiritiszta leszel; ha életerőd maximuma nagyobb, mint épelméjűséged maximuma, Látomásaid lesznek. Más dimenziók Egy aknához érsz. Megremeg alattad a mélység, szörnyű rikoltás hasít az égbe. Dobj lopózáspróbát -1-gyel. Ha sikerül, egy szörny jelenik meg; ha elrontod, két szörny bukkan fel! |
| Celeano nagyterme Egy naplóba temedkezel, és úgy érzed, írója szinte életre kél elmédben. Dobj szerencsepróbát +1-gyel. Ha elrontod, veszítesz 2 épelméjűséget. Ha sikerül, húzz egy társat és rakj rá annyi jelzőt, ahány sikert dobtál. Minden frissítési fázisban dobj el róla egy jelzőt. Ha a frissítési fázis elején a kártyán nincs jelző, dobd el ezt a társadat. Az Álomföldek Vad szél söpri el emlékeid, jókat és rosszakat egyaránt. Ha van nálad áldás, átok, előny, hátrány, azokat mind dobd el. Más dimenziók Dobj gyorsaságpróbát -2-vel, hogy átugorj a hasadékon. Ha elrontod, veszítesz 1 életerőt és késlekedsz. |
| Az Álomföldek Halott kultistákra lelsz. Megpróbálod kirángatni a holttesteket a veremből: dobj ösztönpróbát -1-gyel. Ha sikerül, a szörnytárolóból vegyél ki trófeaként annyi kultistát, ahány sikert dobtál. Leng fennsíkja A helyiek egy rabjukat forgatják nyárson tüzük felett. Ha megkísérled megmenteni, dobj ösztönpróbát -3-mal. Ha elrontod, veszítesz 2 életerőt, de ha sikerrel jársz, húzol egy társat. Más dimenziók Egy kabátba burkolózó férfi ragadja meg karod, és arra eszmélsz, hogy a furcsa alakot kísérgeted. És mindezt örömmel! Talán mágikus befolyásolás alatt, de nem érdekel... kapsz 1 épelméjűséget, de Idegenvezető lettél. |
| Leng fennsíkja A bennszülötteket lenyűgözi felszerelésed. Vagy eldobsz egy legalább 2 $-t érő közönséges tárgyat, vagy veszítesz 3 életerőt. Ha megdobod akaraterő-próbádat +0-val, cserében odaadják neked idoljukat: az egyedi tárgyak paklijából kikeresheted magadnak az Obszidiánszobrot. Celeano nagyterme Az elmét a szavak éltetik. Veszítesz 1 életerőt és dobj gyorsaságpróbát -1-gyel. Ha sikerül, kapsz 2 épelméjűséget. Más dimenziók Sötét víz hullámzik lábaid előtt, a túloldalon ódon házak nyeregtetőit látod. Talán csak nem Innsmouth? A csúszkát helyezd át karakterlapodon szerencséd minimumára, de kapsz 1 nyomot. |
| A Dicső Faj városa Ezek itt embereket gyűjtenek! Dobj mítoszismeret-próbát -2-vel 2-es nehézségre. Ha sikerül, rájössz, hogyan mentsd meg őket, és a társpakliból választhatsz magadnak egy társat. Ha elrontod, te is foglyul esel, és késlekedsz. Leng fennsíkja A jeges szél húsodba mar, a síkság végtelennek tetszik. Dobj sikeres ösztönpróbát -1-gyel, vagy veszítesz 1 életerőt, és dobj sikeres akaraterő-próbát -1-gyel, vagy veszítesz 1 épelméjűséget. Ha a Mérhetetlen Vén Ithaqua, a módosító mindkét próbánál -3. Más dimenziók Furcsa dalt hallasz, különös képzeteket kelt a lelkedben. Annyi nyomot kapsz, amennyi a fókuszod. |
Chips55 2010.07.06. 12:12:52
new.fantasyflightgames.com/edge_foros_discusion.asp?efid=5&efcid=1&efidt=895
Felülről a 8. post, 12. pontja.
-Kék kapukártya, felülről a 4., Abyss, 0 siker melletti mondat. Szerintem az jobban hangzana, hogy átkerül ő IS az Abyssba.
-Utolsó kék kapukártya, Yuggoth, első mondat. Itt valószínűleg kimaradt egy névelő, mert ebben a formában számomra furcsa a mondat. A szörnyek elől A futásban keresel menedéket...
Egy alternatíva erre a mondatrészre: A sötétségbe menekülsz a szörnyek támadása elől.
Üdv.
Chips
Chips55 2010.07.08. 15:30:51
-vastag betűvel vannak szedve a különböző próbák, a társak neve, azok a típusú találkozások, melyeknél a sikerek függvényében több dolog is történhet (itt pl. felülről a 4. Abyss, de korábban is előfordul pár helyen), a szörnyek nevei és képességei (pl. örökéltű), illetve az, ha elpusztulsz.
-dőlt betűvel szedve leginkább a nyomozólapok, áldás, átok (pl. itt a 3. zöld lapnál is lehetne dőlt betűvel írni őket), illetve az eltűnés tér és idő labirintusában. Késlekedés furcsa mód, nem szerepelt az eredeti játék találkozásainak szövegében, itt viszont már igen, így teljesen jó azt is dőlt betűvel szedni (általában az angol verzióval rokon módon történnek ezek a kiemelések, néha azért akadnak eltérések.
-dőlt és vastagított betűvel volt szedve, ha különböző köteteket és fegyvereket kellett kikeresni.
A legtöbb helyen ezek itt is be vannak tartva, azonban nem mindenhol. Javaslatom, hogy az eredeti magyar kiadással szinkron módon az "elágazó" találkozások, a szörnyek nevei és az, ha egy nyomozó elpusztul is legyen vastag betűvel szedve.
Üdvözlettel
Chips
Orvenyhivo 2010.07.21. 16:42:58
Másikak kissé átírva.
Shub-Niggurath 2010.08.13. 10:42:50
Egy kis szőrszállhasogató dolgot találtam, ami nekem kissé magyartalanul hangzik, a már emlegetett: "átkerül ő is AZ Abyssba".
Szerintem oda felesleges a névelő, legalábbis nekem nagyon furán hangzik.
Néztem, de helyesírási szabályt nem találtam - és példák is vannak mindkét megoldásra (ahogy a játék vetületében, ha "Abyss" helyett "Álomföldek" lennének, akkor is kéne a névelő).
Tehát pár irl példa:
-átkerül ő is Amerikába
-átkerül ő is Ázsiába
-átkerül ő is Írországba
-átkerül ő is Angliába
-átkerül ő is Budapestre
-átkerül ő is Pécsre
...
De:
-átkerül ő is AZ Alföldre
-átkerül ő is A Mecsekbe
-átkerül ő is A Szaharába
-átkerül ő is A Földre
-átkerül ő is A Marsra
...
És bocs, hogy belevau:)
Orvenyhivo 2010.08.17. 16:16:09
Viszont az én nyelvérzékem hiányolja az Abyssnál a névelőt.
No, ha lesz belőle hivatalos, majd a korrektor eldönti. :)