Kezdetben volt a német piac és a német tervezők, meg az a néhány olasz és francia (mint Leo Colovini vagy Bruno Faidutti), akik többé-kevésbé német játékokat terveztek. Ahogy azonban mind a németeknél, mind szerte Európában megnőtt az eurogamerek száma, mind több tervező és kiadó próbálta meg ezen a piacon megtalálni a szerencséjét, állította fel a maga kis standját az esseni és a nürnbergi játékvásárokon - legyen elég a daVinci tündöklését említeni.
Kelet-Európa csak fáziskéséssel reagált. Elsőként a csehek voltak azok, akik szervezetten felbukkantak: felismerték, hogy a sikerhez jó játékokra és jó minőségű alapanyagokra van szükségük. Elsősorban Vlaada Chvátil nevét kell kiemelni, az ő sikerjátékai, a Through the Ages, a magyarul is megjelent (!) Galaxis Roncsderbi vagy a Dungeon Lords törte az utat a többieknek.
A csehek sikerén felbuzdulva, néhány év múlva már a lengyelek is dobozokkal megrakodva indultak meg nyugat felé, és a K2 vagy az 51st State révén sikerült is beírniuk a nevüket a játéktörténelembe.
A Bazilika kétszemélyes társasjáték. A két játékos együtt épít egy katedrálist, ennek során lapkákat raknak le, a lapkákra pedig munkásokat. A cél minél nagyobb azonos színű területek kialakítása és azon a munkástöbbség megszerzése. Amiben a megszokott lapkalerakósnál több a játék, az az, hogy a lapkák kétoldalak: az egyik oldalukkal építhető a templom, a másikkal pedig különféle utasítások hajthatók végre: munkások mozgatása, elkergetése, előléptetése, üvegablakok lerakása, stb. Korrekt kétszemélyes játék, de nem tartozik a legjobbak közé (márcsak azért sem, mert készemélyesnek szerintem legjobbak az elengáns, erősen logikai játékok). (magyar szabály)
Szintúgy kétszemélyes, viszont aszimmetrikus kétszemélyes játék a Drako (vagyis Sárkány). Itt ugyanis az egyik játékos három törpe sárkányvadászt irányít, és célja a sárkány legyőzése - a másik játékos pedig a sárkánnyal küzd az életéért, vagyis a vadászok halálra marcangolásáért és pörköléséért. Mindkét játékosnak van egy saját paklija, és a kártyáit kijátszva tud mozogni (a sárkány és a vadászok bábui egy rég kialudt vulkán kráterében táncolnak egymás körül), támadni és védekezni. A sárkánynak érdemes külön-külön levadásznia támadóit, a törpéknek pedig ki kell használniuk a "tank", a hálóvető és a számszeríjász képességeit. (magyar szabály)
Friss, 2012-es játék a Borostyán. Egy képzeletbeli királyság tengerpartján (a minta nyilvánvalóan a Balti-tenger partvidéke volt) borostyánt gyűjtenek a falusiak. A játékosok báróságokat hasítanak ki maguknak a még zűrzavaros végvidéken, és az a céljuk, hogy a kezükbe kaparintsák a falvakat és a kastélyokat összekötő kereskedelmi útvonalakat. A játék afféle Carcassonne-klón, az úthálózat lapkák lerakásával alakul ki a már kezdésnél létező települések között. Semmi olyasmi, ami kiemelné a tucatjátékok tömegéből... (magyar szabály)
Ajánlott bejegyzések:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.